لیست انواع قیمت سمعک مدرن
نوشته شده توسط : رومینا علامه

سه زیر هسته ی CN مسیر های صوتی اصلی (راههای صوتی نامیده می شوند) تا ناحیه ی  نوک ساقه مغز دارند:1- مسیر صوتی پشتی که از DCN شروع میشود و تا IC (کالیکولوس تحتانی) طرف مقابل ادامه می یابد 2- مسیر صوتی شکمی ، که از AVCN شروع می شود وتا SOC (مجکوعه زیتونی فوقانی) ادامه می یابد ،3-مسیر صوتی میانی که از PVCN شروع شده و تا SOC ادامه می یابد.SOC هم دارای چندین زیر هسته است .هسته های  دور زیتونی(periolivary)در سیستم شنوایی کاملا نزولی هستند و از طریق دسته زیتونی حلزونی به صورت دگر سو(متفاطع) یا همسو(مستقیم) به OHCs یا آوران های نوع 1 که زیر IHCs قرار دارند می رسند. این سیستم نزولی عملکرد حلزون را تنظیم می کند، و این میتواند توسط مهار OAE ارزیابی شود(بخش 21).از نظر سیستم صعودی 3 هسته SOC شمهم هستند و شامل :(MSO) زیتونی فوقانی میانی ،(LSO) سمعک زیتونی فوقانی جانبی وMNTB)) هسته میانی جسم ذوزنقه ای، می شود.SOC اولین جایی است که ورودی های شنوایی از هر دو همگرا می شوند.اطلاعات از هسته حلزونی چپ و راست به دسته های دندریتی میانی و جانبی MSO می رسند. پاسخ های تک واحدی از MSO منحنی های کوک مشابهی برای هر دو گوش نشان می دهد، که به همگرایی ورودی های تحریکی نواحی مشابه CN ,Best frequency چپ و راست اشاره دارد.LSO ورودی های مستقیم را ازCN همان طرف دریافت می کند، درحالی که CN دگر طرفی اول به MNTBو سپس به LSOمی رود. شواهدی است که ورودی ها از MNTB مهاری هستند. MSOو LSO هر دو سازماندهی تونوتپیک دارند. SOC به وضوح پردازش دو طرفه را از ورودی های تک گوشی CN جمع می زند.

از SOC،خروجی اصلی به سمت لمینکسوس جانبی(LL) است. 2تا زیر هسته در LL وجود دارد :هسته پشتی LL (DNLL) و هسته شکمی LL(VNLL).LL در IC خاتمه می یابد . IC از لحاظ مغز میانی در پشت فرار دارد و مانند یک جفت برآمدگی درست زیر جفت کالیکولوس فوقانی ظاهر می شود. چندین زیر هسته برای IC وجود دارد،اما بخش اصلی هسته ی مرکزی (CNIC) است. CNIC با یک آرایش لایه ای دارای سازماندهی تونوتپیک است. میتوانید لایه هایی با فرکانس های مشابه شبیه لایه های یک پیاز تصور کنید، که در هر لایه ی پیاز یک محدوده ی باریک ازBest frequencies است. نواحی دیگر IC دارای منحنی های تیونینگ (کوک) پهن تر ،سازماندهی پیچیده فرکانسی اش را تعیین می کند. به نظر می رسد این بخش های دیگر فقط به ورودی های شنوایی پاسخ نمی دهند، بلکه به ورودی های  حسی-پیکری و بینایی هم پاسخ می دهند.

اکنون که بعضی موارد را در مورد عصب شنوایی و ساقه مغز می دانیم، میتوانیم به طور خلاصه فهرستی از مولدهای ابتدایی مختلف  قلل ABR را فراهم کنیم. ABRانسان دارای مجموعه ای از 7 قله ی مثبت که در بزرگسالان با متوسط شدت محرک کلیک در 10MS بعد از شروع محرک اتفاق می افتند، است. 5 قله اول بیشترین توجه علمی کلینیکی را دریافت کرده است ،واین امواج با اعداد یونانی اصلی پی در پی(I,II,III,IV, V,VI, VII ) بعد از قرارداد  Jewett نشانه گذاری شده اند.عمدتا براساس مطالعات انجام شده توسط Moller و Jannetta در طول پایش حین عمل جراحی، می توانیم مولد های قلل را به موارد زیر اختصاص می دهیم :موج I از بخش دیستال عصب شنوایی ایجاد شده است، موج II از بخش پروگزیمال عصب 8 ایجاد شده،موج III  عمدتا توسط CN تولید شده ،به نظر می رسد موج IV توسط SOC تولید شده، قله موج V به نظر می رسد که از LL ساطع می شود، و در نهایت ادامه موج V به طور برجسته ای از IC منشا می گیرد (Moller, 1994).





:: برچسب‌ها: سمعک ,سمعک ویدکس ,سمعک استارکی ,سمعک یونیترون ,سمعک زیمنس ,سمعک فوناک ,سمعک اتیکن ,سمعک اینترتون ,انواع سمعک ,خرید سمعک ,قیمت سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: